2012-08-06

Det regnar uran och aluminium. WTF!!

Detta är något som är uppmärksammat av flera inom bloggvärlden och vad man kallar "alternativt media", men ännu är det mött med tystnad från gammelmedia. Inte så ovanligt iofs, ordern är väl att de ska blunda för detta också..

Hämtat från bloggen "Chem-Trails Sverige":
"En grupp svenska aktivister har utfört provtagning på regnvatten i Nordvästra Skåne och analysen var mer än alarmerande. Anmärkningsvärda doser Uran, Aluminium och Arsenik har påträffats i regnvattnet. Nu måste detta tas upp till beslutsfattarposition i samhället och debatteras ute i folkhemmen omedelbart eftersom gränsvärdet är 0!
Detta är inget som normalt hör hemma i nederbörd!"
Nu kanske någon säger/tänker att uranet kommer från Japan och det havererade kärnkraftverket Fukushima?  Men det verkar inte stämma med anledning av:
"Inget Cesium-137 redovisas i testerna, vilket visar att Uranet sannolikt inte kommer från Fukushima i Japan. Uran är en alfastrålare som är extremt potent och farlig för människan."
Chem-Trails Sverige med flera anser att den enda möjliga orsaken till hur vi kan få både uran och aluminium i regnvattnet är att det kommer via allt sprayande av våra skyar, det som kallas "chemtrails". Det anser jag också vara den enda möjliga orsaken..
Det som är så skrämmande är att myndigheterna/media/politikerna inte alarmerat om detta!
Jag tar det som en given sak att någon/några myndigheter också tar prover på regnvattnet, och de bör då också fått dessa svar. Har de det, och håller tyst om det...ja, då står vi återigen inför detta sorgliga faktum att vi inte anses viktiga nog för att varnas. Vår hälsa och allas vår framtid är då inte lika viktigt som, ja vaddå egentligen? Alternativet är att provsvaren detta handlar om är falska/manipulerade, men det finner jag inte för troligt i nuläget..

På infowars.se har man också uppmärksammat detta, samt även tagit reda på hur farligt aluminium och uran egentligen är:
"Både epidemiologiska studier och djurförsök visar att uran i dricksvatten kan påverka njurfunktionen. Njurarna påverkas av uranets kemiska egenskaper, inte av dess strålning."
"Studier på djur har visat att stora mängder aluminium kan leda till effekter på fortplantningen och utvecklingen av centrala nervsystemet. Patienter med kraftigt nedsatt njurfunktion kan drabbas av demenssjukdom, skelettskador och blodbrist i samband med att dialysvatten med höga halter av aluminium används."
Det finns även en Facebook-grupp som startats av Föreningen Ren Luft.
Det är denna förening som gjort dessa tester från början, och ska ha all cred för det.

Från Facebook-gruppen fann jag denna filmen:

Över London, under OS.. Maximal effekt önskad kanske?

Jag re-postar även denna film, "What In The World Are They Spraying?":


Varför man förgiftar alla djur, människor och naturen vet jag inte..
Det kan vara vädermodifikation.. Det kan vara för att minska befolkningen.. Det kan vara för att förstöra grödorna så vi inom en framtid är tvingade att kunna använda enbart GMO-grödor som klarar av den förgiftade jorden (sålda av Monsanto).. Det kan vara för att göra oss sjuka så Big Pharma kan sko sig ännu mera..
Det kan vara "all of the above"..

Vad jag vet, är att detta inte på något vis kan vara bra för oss. Hade det varit bra (eller dåligt med en osann stämpel), så hade politiker världen över sprungit benen av sig för att berätta just hur och varför det är bra, under en massiv propagandaoffensiv från gammelmedia..

Den kompakta tystnaden är dock talande i sig, för när media och politiker inte "ser" vad som händer så är det aldrig, aldrig bra för folket.. 

14 kommentarer:

  1. Dessvärre har detta pågått längre än vi tror. Har själv pratat med en man på Naturligvattenrening som är väldigt insatt i det hela med vad som finns i vattnet, han har testresultat där både läkemedelsrester, bakterier, parasiter,rotavirus, tungmetaller, kvicksilver,koppar, bly, aluminium, kadmium, asbestfibrer, PCB, klor, hormoner, cancerogena ämnen, cecium-137, uran, strontium-90, microorganismer, pesticider, biocider har upptäckts i vatten, dessbättre inte allt överallt, men på vissa platser mer och andra mindre. Men det är helt klart en upplevelse att prata med honom om detta. Det finns en lösning i form av olika vattenrenare, men man ska nog veta i den snårskogen också. Det har även gjorts prover av Pasteur Institutet där olika filter testats. Jag har själv fått tagit del av utdrag från dessa tester. Varför det finns i vattnet? Ja det finns många orsaker, allt det som HCA nämner här. Kanske vi kan lägga till en viss okunnighet också, men då från lite längre ner i leden. För de som är direkt orsak till det vet till 100% varför vi har det i vattnet. Någonstans måste okunnigheten brytas, det gör den genom att informera om det. Det som sagts så länge i framför allt Sverige är att vi har så rent vatten, pyttsan, det finns bevis om motsatsen, men tar människor till sig det, NIX de flesta går på propagandan som sprids som dynga. Tack HCA för att du återigen tagit upp detta. Informationen om detta har funnits ute i ganska många år. Tydligen tar det nästan en livstid att få till stånd den minsta förändring, vilket är VILLIGHETEN ATT LYSSNA OCH BEGRUNDA SJÄLVA. /Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Monica..
      Det är ju ingen tvekan om att vi förgiftar vattnet, och det bara genom vardaglig användning av allt från fluor till läkemedel. Men detta sker ju för att vi blir tillsagda från myndigheter osv att det är lugnt, vi ska inte vara oroliga utan göra som vi gör och dessutom skall fler av oss människor konsumera mera och mera per person så den där religionen "ekonomin" har bra fart...
      Fast när de tom förgiftar människor, djur och marken via luften/regnvattnet, då känns det som att "de" har lagt in överväxel plus turbo för att påskynda agendan/agendorna.
      Galningarna som ligger bakom detta är inte ointelligenta, tyvärr tvärtom. Plussar man på avsaknad av empati hos dem så blir resultatet en verklighet där vi är nu..

      Man kan skönja, tycker jag, en plan där "de" genom design sakta och förödande vill knäcka oss.
      Mer och mer läkemedel används -> som kommer ut i naturen, främst i vattnet -> som allvarligt kan skada mycket marint liv -> som får negativa eko-effekter genom eko-systemet...
      Det används mer och mer farliga kemikalier i förpackningar mm -> som bl.a. skadar spermieproduktion hos t.ex. människan -> som ger oss färre och färre barn -> som ger ett avstannande/minskning i befolkningsökningen/ökande antal sjuka barn....som i sin tur ger mer läkemedel, se ovan..

      Lägger man till detta den giftiga cocktail vi blir serverade via luften och regnvattnet, som ju är svårt att undvika, så är som sagt känslan att man intensifierar "åtgärderna" inför ett för alla människor negativt crescendo.
      Jag tror heller inte att effekterna av vad människan och naturen utsätts för är linjär, utan att det krävs mindre och mindre tillsatta "substanser" för att nå olika tipping-points. Den monstruösa ökningen av autism, ADHD mm är en effekt som kommit relativt snabbt, men även mer spridda och "udda" saker som flera vansinnesdåd känns bli vanligare och vanligare..

      Sen ska vi till allt detta vi utsätts för också lägga till en massa olika vacciner som vi bara "måste" ta....

      Information är ett av de bästa vapnen, men som jag tagit upp tidigare så är jag tämligen säker på att det är genom de personliga mötena som man når mest och bäst varaktig effekt samt att det i sin tur ökar chanserna att "uppväckningskedjan" fortsätter..

      Radera
    2. Jag håller fullständigt med dig i allt. Men jag har lekt med tanken att först informera sedan får folk prata av sig, men sen gå till "motangrepp" genom positivitet. Kan ta exempel bara hur cellerna beter sig. Cellerna försöker aldrig lura sig själva, (vilket vi kan göra medvetet, dock inte på ett undermedvetet plan.) Raka spår helt enkelt.Om man placerar cellen i disharmoni blir den sjuk.

      Sätter man den istället i en harmonisk omgivning så blir den frisk. Det är alltså inte genetiskt som cellen blir sjuk. Utan genom omgivningen, harmoni och balans.

      Detta sker även i mikro som makrokosmos. Ytterligare exempel är att om många människor förflyttas till en helt annan del av världen där de inte är i harmoni med sig själva, då blir de sjuka.

      Alltså allt måste vara i symbios med varandra. Så det speglar både i invandringsproblematiken, både för de invandrade och de som tar emot dem. Vare sig det är utomjordiskt eller här på planeten. Det är redskapen för att skapa kaos helt enkelt de använder sig av när de för ihop genom tvång.

      Men om man då tar och förändrar på den här punkten, så skapar man bättre förutsättningar, likaså ökar harmonin vilket ger en annan energi och frekvensen blir sådan att man vänder på det negativa till lite mer positivt. Allt är ju energi. Då blir även tankar annorlunda.

      Jag har själv i många år levt med konspirationsteorier, från Krugerkraschen till Ismernas baksida av Gary Allen ang Bilderberggruppen redan på 60-talet och fram till idag, men mellan varven har jag alltid återgått till djupare meditation för att försöka ta mig till en "oändligt ingenting" eller icke-dualismen om man nu kan säga det. För varje vända så känner jag att jag bara vill vara, inte ens några önskningar. Det har gjort att jag ser hur viktigt det är att vi försöker hålla balansen och ändra frekvenserna, för varje person som gör det, så ökar förmågan till att vara i nuet och då kickar inte det undermedvetna programmeringen in. Som kan vara ett helsike ibland, i mitt fall i alla fall, alla programmeringer från 0-6 år till att starta med.

      Tyvärr kom jag inte lite på andra lösningar, försöker inte pracka på något, utan det är mina lösningar som jag vill delge bara.
      Såg även det nya du tagit in, måste läsa om det, så otroligt starkt, återkommer med svar där. Tusen tusen tack för allt du gör.

      Radera
    3. Monica, du har kommit längre än vad jag har om man ser på det som en form av "själsligt uppvaknande". Öppen och nyfiken är jag, men det har liksom inte klickat än vad gäller att gå in i meditation mm. Dock har jag blivit bättre på att lyssna till min intuition, magkänslan.. Kampen mellan den och huvudet kan vara tuff ibland, och det är ingen lätt match sas. Vem vet, även jag kanske kommer till den insikten och nivån på ett högre, annorlunda plan så småningom.
      Det är faktiskt magkänslan som håller mig borta från att testa de gränserna ytterligare, för huvudet säger "men va f-n, testa iaf, det kan inte vara farligt?!"..

      Så, tills jag (om någonsin) kommer till en annan nivå än den praktiska/logiska som jag mest befinner på nu, så får jag arbeta med de praktiska/logiska verktygen.
      Ändå är det i de personliga möten man har som man, vad jag erfar, blir som mest dynamisk och kan föra över det. Inte som en nyvaken som är helt i toppspinn och vill berätta allt för alla på en gång, utan genom att vara lite...hmmm.."elakt planerande" men på ett gott sätt.

      Vad jag märkt genom de senaste åren är dock att den egoistiska sidan av mig har blivit mycket mer rätt. Man kan, och ska, tänka på och om sig själv men inte på ett negativt sätt som påverkar andra på ett dåligt sätt.
      Den positiva egoismen mår bra av att göra bra saker som gör gott för andra, och den är mycket starkare nu än förut. Förr kunde jag vara mer negativ egoist, där andra blev negativt behandlade för att jag skulle må bra..
      Tragiskt nog så är det hur man från "deras" sida vill att vi ska vara och agera som, och det ses idag som det normala beteendet.

      Radera
  2. WHO/livsmedelsverket ansätter följande riktvärden för dricksvatten;
    Uran 15 ppm
    Aluminium 100 ppm
    Arsenik 15 ppm

    Inte noll som "Chemtrails Sverige" hävdar. Jag har hört talas om privata brunnar i Sverige vars vatten innehåller >300 ppm Uran, Gävletrakten vill jag minnas, dock utan någon mätbar ökning av njurskador vad jag vet. Detta kommer givetvis från den Svenska berggrunden som innehåller mycket Uran på sina ställen.

    Jag vet inte hur de har mätt på regnvattnet men då de inte redovisar hur proverna har samlats in så är jag tveksam till den mängd aluminium som uppmäts i deras prover, As och Uran ser rimliga ut för regnvatten då det är detektionsgräns (eller nära) för den metod som SWEDAC använder sig av.

    Nina, ett gott råd, håll dig borta från Chemtrails-folket de är "skogstokiga" och knappast hälsosamma att bekanta sig med eller ens umgås med virtuellt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett litet mejl som någon kopierat å klistrat in ser jag..

      Matte(?) kör 1X2-taktiken. Lite hörsägen blandat med fakta och misstänksamma antaganden..
      Han kan helt enkelt inte säga att det ser normalt ut för Uran, men är misstänksam gällande Aluminium där han ifrågasätter metoderna.. Antingen godta båda eller förkasta båda, enkel logik.
      Om vi ser det som att allt är i ordning, där uran är mer eller mindre normalt, så sticker ju aluminium ut. OCH det när man jämför dricksvatten med regnvatten att ha i minnet!
      Hur kommer aluminium in i regnvattnet öht? Uran likaså?
      I dricksvatten från marken är det uppenbart att det kommer från marken, så det går inte att jämföra de två på ett rättvist sätt.

      De sista raderna påvisar dessutom att skribenten av mejlet haft starka förutbestämda åsikter, vilket tydliggörs i det faktum att man gärna vill blanda ihop korten och få allt att låta som det är hur normalt som helst..

      Radera
    2. Vi har en mängd aluminiumverk runt om i Europa, men med tanke på mängden som mätts i proverna så misstänker jag starkt kontamination från provhanteringen eller att regnmolnet passerat Karmøy, Husnes, Årdal, Høyanger, Sunndalsøra eller Mosjøen, till exempel, innan det släppte sitt vatten över Skåne.

      Med tanke på att normal detektionsgräns för Uran och Arsenik med ICP-OES är i storleksordningen 1-15 ppb och provhantering för lägre halter kräver uppkoncentration ställer jag mig tveksam till mätvärden på 35 ppT, vanligt kranvatten innehåller 3 tiopotenser mer.

      Hur som helst så skulle jag inte oroa mig då det är betryggande nivåer om man jämför med riktvärdena som skiljer sig betydligt från värdet noll (0), oavsett varifrån "skiten" kommer. Men det är klart, allt är en ond konspiration från "ödlefolket", som har tagit över alla maktaparater runt om i världen!?

      Jag måste dock säga att jag är något chockad av att inte bli censurerad! Jag tar tillbaka kommentaren om att chemtrail-folk är skogstokiga, vissa är tydligen bara heltokiga...

      Radera
    3. Varför skulle du bli censurerad, detta är inte SvD, DN, Aftonbladet eller SVT för att nämna andra som censurerar friskt. Har "censurerat" en enda person, vilken är densamme som tvingar mig att ha kommentarsgranskning. Han kunde skicka 4-10 kommentarer på ett inlägg, där inget handlade om "ämnet". Misstänker att han var en av de som inte tål att det finns de som inte följer mainstreamfåran, och gjorde några tappra försök till "sabotage"..
      Vart å när vattnet regnade, det får du ta med de som har den informationen.
      Tackar för att du vidareutvecklar dina teorier mera. Alltid bra och kul när de som har bra information delger den.

      Har du tittat på filmen sist i inlägget? Däri vill jag minnas att de pratar om olika värden som de mätt upp i bl.a. USA om aluminium och barium mm. Kommer tyvärr inte ihåg nu vilka de var. Men om du kikar på den så får du även se att t.ex. vädermodifikation genom "chemtrails" inte är påhitt. Man kan även leta efter "weather warfare" så kommer det fram intressant info.

      Synd att du spårar ur en aning dock...
      Ödlefolket? Vart skrev jag om det? Säker på att jag inte någonsin anammat den teorin, men du får gärna visa mig värt jag skrivit det.. Om du vill kleta på mig något bara för att jag inte håller med dig i dina övertygelser så sänker du bara din egen seriositet.
      Självklart gäller samma att jag skulle vara heltokig, och särskilt eftersom du bara ger uttryck för en åsikt utan den minsta grund. Bevisa att chemtrails inte är chemtrails istället, så vi kan ta diskussionen framåt. Ifall det är det du vill, och ifall du kan.

      Radera
    4. Jag kan inte motbevisa chemtrails, din religion är din villfarelse. Det enda jag kan säga är att de uppmätta metallhalterna har en fullt naturlig förklaring som inte har med flygplan att göra utan mänsklig industriproduktion och naturliga erosionsprocesser. Ja, jag gillar Occams-rakblad...

      Till skillnad från dig så gör jag min hemläxa och har grepp på det här med storleker (du har fortfarande inte upptäckt mitt misstag i min första postning). Jag måste faktiskt återta mitt påstående om att 200 ppb aluminium är provkontamination, det ser faktiskt rätt naturligt ut när man inser att luften innehåller ~1 mikro-gram/m^3 Al (över industrisamhällen), regnmoln skrubbar ganska stora volymer luft så 200 ppb är inget konstigt. (Om detta skulle komma från flyplan så behövs det, för få denna halt över hela Europa, sprayas ut 102'000 ton rent aluminium, inte en rimlig siffra med tanke på antalet flygrörelser och kostnad i bara flygfotogen.)

      Även As och U har sin naturliga förklaring, även om det handlar om mänsklig aktivitet (återigen, på marken!), mest i form av kolkraftverk ute på kontinenten som skickar ut ansenliga mängder tungmetaller per GWh producerad el. As och U är tunga grejor men förbrännings-sot är väldigt ytaktivt och tungmetaller "liftar" på sotpartiklar som kan färdas väldigt långt. Synd att ni inte mätte Hg, Pb, Cd och Ni när ni ändå höll på, Si hade också varit väldigt spännande att se!? Det hade inte varit några problem för en ICP-MS-mätning att få resultat på dessa också.

      Vad gäller dina länkar, youtube-videor och annat trams så betackar jag mig. Jag gjorde slut på min blodtrycksmedicin när jag läste Ninas blogg här om dagen och mina etyl-morfintabletter vill jag spara till yttersta nödfall...

      Ödlefolket ja, är det inte de som tagit över alla våra ledares kroppar och som vill förgifta mänskligheten för att bereda plats inför invasionen?

      Häpp, nu måste jag jobba lite också, jag har ju ett riktigt jobb som måste göras också.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, raderade min egen kommentar isf att ändra i den..

      Matte, du bemöter mig mer otrevligt ju mer hövlig jag är mot dig.

      Ditt agerande tyder ju på att du frenetiskt bara måste sätta en stämpel på mig, men det går riktigt dåligt med det..
      I ivern att vara spydig och hånfull, så tappar du även trovärdighet.
      Ni brukar vara sådana, ni som är rädda och inte gillar de som tror och vet olika än er.

      Fast du kanske är sån i vanliga fall också, möter uppskattning med hån?

      Radera
  4. "Den kompakta tystnaden är dock talande i sig, för när media och politiker inte "ser" vad som händer så är det aldrig, aldrig bra för folket.."

    VÄL TALAT !

    SvaraRadera
  5. Min lokalblaska kommer troligtvis att skriva en mycket dålig artikel om chemtrails, efter att jag påpekat att en en bild som de publicerade hade fel bildtext. Det var en bild på tydliga chemtrails på en klarblå himmel med texten ungefär så här: Är det gudarna som spelar chack? nej det är vanliga flyplansavgaser! Jag fick förslaget på artikeln och den är så här:

    Miljöpartiets gruppledare Pernilla Hagberg i Vingåker reagerade på en bild i Katrineholms-Kuriren som enligt bildtexten föreställde flygplansavgaser eller kondens. Hon anser att det i stället handlar om virus och tungmetaller, spridda i avsikt att kontrollera vädret.

    Bilden på en blå himmel genomkorsad av vita streck publicerades under rubriken "Blixtfånget". Pernilla Hagberg, ledamot i kommunstyrelsen, representant för miljöpartiet och partiets gruppledare i kommunfullmäktige i Vingåker, menar att det inte alls handlar om avgas eller kondens från flygplan, utan om så kallade "chemtrails".

    Chemtrails innehåller olika blandningar av kemikalier och ibland även virus. Det är så störande, på en klarblå himmel ser man dem och de ligger kvar hela dagen. Sedan blir det ingen mer sol den dagen.

    Enligt Pernilla Hagberg ska syftet med chemtrails vara att kontrollera vädret och styra solstrålarna och andra naturfenomen.

    Det mest kända exemplet på att det har skett är vid OS i Kina. Det finns teorier om att chemtrails orsakat torkan i USA. Man kan styra vädret och framkalla jordbävningar.

    Hon uppger att hon inte riktigt vet vem som ansvarar för chemtrails, men menar att syftet också kan vara ökad kontroll över världsmarknaden, råvarupriser och matpriser.

    Det är något som styrs från USA och Ryssland. Det har med det militära att göra, CIA och NASA, säger Pernilla Hagberg.

    Hon upplever inte att hon fått någon större respons inom Miljöpartiet för sina tankar.

    Många säger "oj, är det sant", men sedan händer inte så mycket. Det finns inget intresse på högre nivå. Det finns också de som tycker att det är bra, om solstrålarna stoppas.

    Att sprida uran och andra dyrbara tungmetaller på måfå från luften skulle antagligen kosta stora summor, men Pernilla Hagberg anser att de som ligger bakom är resursstarka.

    De har hur mycket pengar som helst.

    Pernilla Hagberg vet att uppgifterna om chemtrails är omstridda och att många sorterar in uppgifterna i facket "konspirationsteorier", men är trots det övertygad om att de existerar.

    Jag har stött på kritik, man hamnar lätt i den kategorin. Men jag är övertygad om det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delger detta, och jag upprepar det jag sagt tidigare: Bra, modigt och rakryggat gjort!
      Hoppas att det som blir publicerat (om det blir det) inte förvrängs till något "hånande".
      Du har ju dock förekommit tidningen genom att sprida utkastet, så det skulle slå tillbaka på dem..:)

      Tänk om fler politiker var som du, då skulle vi ha det betydligt bättre..

      Radera