2011-09-20

Testar Wolfgang..

Wolfgang Hansson har i sin blogg skrivit om censuren i Kina, vilket gjorde att jag ville ha med ett ord i leken..:)

När jag försökt få svar och/eller reaktioner från journalister, chefredaktörer m.fl. tidigare så har de oftast uteblivit, särskilt på mer skarpa saker.
Det eller så har man valt att inte publicera kommentaren alls.

Nu fick jag iaf med en mer "allmän" kommentar:
"HCA 20 september 2011, kl 10:32

Och skillnaden mot sk demokratier är???
Censur och att rätta in sig i ledet sker ju i högsta grad även här från alla media, statlig eller kommersiell. Det är den enklaste sak att bevisa dessutom.
Även här handlar media om att föra fram den korrekta propagandan, men man kämpar frenetiskt för att hålla skenet uppe att det sker under demokratiska och öppna former.
Skulle gärna ge exempel, men de gånger jag försökt föra fram dem så blir kommentaren e.d. bortraderad eller inte publicerad öht..;);).."

Ska bli intressant att se om denna kommentar kommer med som jag precis skickat in sas, och om den får ett svar från Wolfgang:
"Tack för att min kommentar kom med, nu ska jag prova med att få med ett bevis också..;)
Bilderbergerkonferensen, eller Bilderbergergruppen som den också kallas, är en årlig händelse där flera inom samhällets högsta toppar från företagssfären, politikersfären och även kungligheter träffas och diskuterar saker utan någon insyn utifrån.
Enligt deras officiella hemsida:
"The 59th Bilderberg Meeting will be held in St. Moritz, Switzerland from 9 - 12 June 2011. The Conference will deal mainly with Challenges for Growth: Innovation and Budgetary Discipline, the Euro and Challenges for the European Union, the role of Emerging Economies, Social Networks: Connectivity and Security Issues, New Challenges in the Middle East, Conflict Areas, Demographic Challenges, China, Switzerland: Can it remain successful in the future?
Approximately 130 participants will attend of whom about two-thirds come from Europe and the balance from North America and other countries. About one-third is from government and politics, and two-thirds are from finance, industry, labor, education, and communications. The meeting is private in order to encourage frank and open discussion."
http://www.bilderbergmeetings.org/meeting_2011

Carl Bildt, Ewa Björling och Jakob Wallenberg var årets svenska deltagare enl den officiella listan.
Vi har alltså vår utrikesminister och vår handelsminister med på detta "hemliga" möte.
Det faktum att det är hemligt (att det som sägs inte får föras vidare bl.a.) och att deltagarna är av den dignitet de är borde ge riktiga journalister ståpäls och flockas runt omkring dem för att sätta press på dem osv osv. Detta är ju mer och större än vilken snaskig annan story som helst som inkluderar politiker och deras göromål i stort och smått..

Men, media låter dom vara.
Ytterst få, om någon, inom det så kallade main-stream-media (som Aftonbladet och därmed du Wolfgang tillhör) lägger ner den minsta energi, tid eller trycksvärta/pixlar på detta.

Ok, vi leker med tanken att det anses ointressant ur perspektivet "nyhetsvärde" för Aftonbladet. Det tror jag de flesta håller med om är ett pinsamt dåligt argument som inte bär mycket till sanning, om man ser till vilken typ av andra nyheter som kablas ut.
Aftonbladet missar nyheten? Hmm, möjligt men otroligt osannolikt eftersom tid/plats/deltagare mm inte är något som dolts.
ALL svensk media missar detta? Nja, om det är otroligt osannolikt att EN mediaaktör missar det, vad är då sannolikheten att 5-6 stora aktörer till missar det som är officiellt?
ALL media anser detta vara av så litet nyhetsvärde, så därför struntar man i det? Pinsamt dåligt argument för en aktör gör ju inte att det blir ett mindre groteskt argument om alla använder det :)..

Så vad kan man då kalla det när alla media "missar" samma nyhet gång på gång?
Vad ska man tro och anse om att media närmast aldrig ifrågasätter de svenska deltagarna och vad de gör där och vad som är sagt? Carl Bildt i synnerhet eftersom han varit med väldigt många gånger..
Media godkänner iom sitt icke-agerande detta stängda möte och rapporterar ingenting, samtidigt som det spyr galla över andra som gör EXAKT samma sak.
Dubbelmoral eller enbart ett tecken på hur styrt media egentligen är?

Detta är inget som media kan skyffla under någon sunkig matta på redaktionerna och kalla "konspirationsteorier" eller liknande, för det är enbart fakta kryddat med självklara synpunkter och frågor..

Tack för ordet, och hoppas på ett svar."

Wolfgang svarar:
"Wolfgang Hansson - Aftonbladet 20 september 2011, kl 12:56
Lite jobbigt med allt tjat om Bilderberggruppen. Om du läser Aftonbladet regelbundet så hade du sett att vi ägnade Bilderbergkonferensen en helsida för drygt en månad sedan. Så snacket om att alla media medvetet och in någon slags symbios väljer att ignorera denna "nyhet" är inget annat än rent nys."
Inga nyheter i det standardsvaret enligt formulär 1 AA ;);)..

Självklart svarar jag:
"Wolfgang, jag vet att du anser det vara nys.
Sen får väl var och en bilda sig en egen uppfattning i frågan. Söka på de stora mediasajterna som jag gjort och själva se frånvaron av rapporteringar, artiklar och bevakningar.
Se att de som varit med på dessa möten inte behöva svara på frågor om det.

Tyvärr läser jag inte prasselvarianten, likt det stora flertalet i Sverige.
Men denna artikel du hänvisar till bör finnas på nätet? Om inte, gärna datum så kan jag se om jag finner ett ex på biblioteket...
Klart är att inget var rapporterat (som finns på nätet) före och under mötet, vilket är makabert bara det.

Sen är de väl egentligen Jan Helin som ska stå till svars för att det är klent med riktigt journalistiskt arbete på AB och inte du Wolfgang, men han har en underbar förmåga att leka struts den lille Helin..:)"

Det är ju inga överraskningar som kommer från Wolfgang. Han är ju ändå en av de mest politiskt korrekta och grundligt trogen till alla officiella sägner, teorier och lögner.

Dock ska Wolfgang ha en eloge för att han släpper igenom kommentarerna, för det är inte något jag är van vid från media. Då har jag samma språk osv som här, vilket jag anser inte vara stötande eller så på något vis..
Sen att svaren uteblir alt är enligt detta-får-ni-säga-och-detta-är-hyschhysch-mallen är en sak för sig ;)

Stay tuned...:)

10 kommentarer:

  1. Så ska dom tass!
    Du är riktigt bra på att på ett snällt sätt avslöja de korrupta asen!
    Den vanligaste reaktionen när Wolfgang väller ur sig goja(alltid), är sonika att vilja slå in skallen på den fan.
    Men detta är mer civiliserat :-)

    SvaraRadera
  2. Stolt kämpe:
    Tackar..:)
    Jo, det är lite bättre så här än att slå in skallar på folk :):).

    SvaraRadera
  3. Du vet att jag uppskattar din förmåga att sätta media och makteliten under luppen, HCA. Det är ett fantastiskt bra jobb du lägger ner på detta. Men jag måste ändå fråga, varför detta fokus just på Aftonbladet och dess representanter?

    Är det inte som att klä ut en gris till lamm och försöka lära den att äta gräs? Hur mycket energi man än lägger ner och hur idogt man än försöker upplysa eleven; det är dock och förbliver en gris med grisars sätt att agera.

    Om du satte upp din egen nyhetssajt (som skulle hålla en utmärkt kvalitet) så tror jag många skulle glädjas åt en källa till bra nyheter. Då kunde man lämna medier som Aftonbladet bakom sig, utan att sakna dem alls.

    SvaraRadera
  4. Joakim:
    Tack för de fina orden :).

    Jag har haft rätt så långt framskridna planer förut på att ha en sådan sajt, men det har fallit på så många olika saker..
    Att göra den helt allena innebär närmast ett heltidsjobb, eller mer kanske, och tyvärr så måste jag slava för att få lön på annat håll sas.
    Man kan vara flera tänker då någon, vilket stämmer. Men det innebär att man får välja bort vissa saker samt troligen lägga till element som man inte helt är med på själv. Sen finns risken för att det nästlar sig in någon/några som bara förstör..
    Jag skulle gärna pyssla med en sådan sida om jag bara kunde betala för mitt boende, maten osv..
    Att börja i liten skala för att den ska växa, med annonser osv för intäkter, är vanskligt och riskfyllt och riskerar falla när man kommer till brytpunkten satsa eller ej.

    Att det blivit Aftonbladet senaste tiden är nog mest en slump blandat med att de är störst och även gjort mest dumheter :).
    Har tidigare haft korrespondens med Expressen och lokala tidningar med.

    Sen är jag nog inte riktigt med i din beskrivning..
    Jag tycker det är mer som att grisen själv försöker klä ut sig till ett lamm, och jag (bland flera) gör vårt bästa för att riva bort den förklädnaden.
    Grisen försöker se ut och agera som ett lamm inför alla.

    Sen kanske jag missuppfattar dig, och du menar att jag försöker förändra AB och dess lakejer?
    Nja, visst skulle det vara fränt, men det är omöjligt antar jag.
    Kan jag visa upp deras egentliga anlete, den feta och lortiga grisens, så ser fler och fler att det väna och söta lammet bara är en fasad.
    Därmed så förlorar MSM läsare/tittare som tror dem.
    Det gör att de förlorar kontrollen och kunskapsmakten.

    Då har man förhoppningsvis gjort ett bra jobb också :):)

    SvaraRadera
  5. Man brukar ju säga så här: "Klaga inte över mörkret, tänd ett ljus istället!" Den andra liknelsen har samma betydelse, så här ungefär; "kasta inte pärlor åt svinen (Aftonbladet & Expressen), föd upp ett lamm istället" (Bloggen Se Verkligheten).

    Visst kan det vara viktigt att avslöja medias falska fasad men det är onekligen förknippat med faror. I och med att man vistas bland dessa medier och interagerar i deras sfär (kommentarsfält etc.) så dras man in i deras osynliga väv. Man börjar tala deras språk, röra sig i deras kretsar och omedvetet acceptera deras ramar (den verklighetsuppfattning de förmedlar). Därmed har de i praktiken vunnit för de har liksom "vallat in" en på deras äng, även om man käbblar emot så har man accepterat premisserna som gäller.

    Visdomsboken I Ching uttrycker saken typ så här: "Gå inte i strid med det onda, om du kämpar emot dem vinner de. Bättre är att energiskt gå in för det goda, det man vet är sant och riktigt".

    Jag förstår att du, liksom många andra, har ett jobb att sköta. Men egentligen behöver du inte skriva mer än du redan gör. Det är bara själva fokuset som saknas, dvs att fokus ligger på DIN blogg och det DU säger, inte på Aftonbladets tokryck. Redan idag finns det mycket mer matnyttigt att hämta här än i Aftonbladet!

    SvaraRadera
  6. Glöm Wolfgang Hansson Aftonbladet!

    Hur ska du förstå? Avgöra själv!
    I Sverige är det nästan helt tyst.
    I USA finns det många som har förstått.
    http://www.americanfreedomradio.com/archive/Truth-Jihad-32k-091911.mp3

    SvaraRadera
  7. Mycket bra! Jag blir gärna med i "Wolgang Hansson fan club" (även om det finns ett helt gäng av ungefär samma kaliber på AB, och de andra inklusive public service ligger inte långt efter).
    Det tar så på krafterna bara att gå in på hans sida, jag blir så upprörd. Men han behöver verkligen uppvaktas, och han sa ju att han tycker att det är jobbigt med allt tjat om Bilderberg så det kanske har viss effekt!

    SvaraRadera
  8. LYSSNA:
    09/28/2011 Wednesday - 1st Hour: With Gilad Atzmon. 2nd Hour: With More with Gilad Atzmon.
    http://www.americanfreedomradio.com/archive/Truth-Jihad-32k-092811.mp3

    Hoppas du vet vem Gilad Atzmon är?
    http://www.gilad.co.uk/

    The devastating state of our world affairs raises an immediate demand for a conceptual shift in our intellectual and philosophical attitude towards politics, identity politics and history.
    You can now order the book on Amazon.com or Amazon.co.uk

    "Best Musician" living in the world today, Robert Wyatt, The Guardian

    Lyssna till Gilad Atzmon!

    SvaraRadera
  9. Sluta testa en född hora, det är fullständigt bortslösad energi...

    SvaraRadera
  10. Läsning av bloggar och ge kommentarer om dem dess min vana ... Jag uppskattar ditt inlägg .. och ditt arbete är märkbar ...
    Alla dina inlägg är verkligen uppskattar och denna artikel är också mycket intressant. Förbluffa designer i affischer.

    SvaraRadera