2011-04-01

Klart du ska med!

Snart kommer detta att få en hela världen att gå i toppspinn, och då känns det riktigt trevligt att faktiskt vara den allra första som går ut med det offentligt!

Fick ett mejl från en läsare, Thefir Stofapril, som jag till en början var skeptisk till men efter att jag gjort en noggrann kontroll av hans tes så blev det tydligt även för mig att han faktiskt pratade sanning. Även fått det bekräftat från källan..

Det är nämligen så, att oljeläckan från Deep Horizon inte alls är det man sagt till oss att det är!
Faktiskt så är det Haribo som ligger bakom det hela, och att det är ett stort PR-trick för att lansera deras nya saltlakrits som baseras mestadels på naturligt, friskt och härligt saltvatten!
Haribo kommer inom kort att släppa denna bomben, och ordna så att femtontusen frivilliga får åka ut på en premiärkryssning och med egen medhavd sked äta så mycket de kan, vill och orkar av denna nya lakrits, som de fyndigt nog döpt till GolfLakrits..

Tyckte det var en mycket positiv nyhet, och har gått med på att vara en av de som är med på premiärturen. Det är bara några papper gällande ansvarsfriskrivning mm som ska fyllas i och skickas in, men sen bär det av..:):)
Sen var det inte Corexit som dom dumpade i vattnet därborta, utan det var tydligen ett gelatinämne som gör att lakritsmassan samlar sig och därmed gör det enkelt att från båtar kunna skopa i sig så mycket lakrits man bara orkar äta helt enkelt.
Genialt!!
Å jag som äääälskar saltlakrits!

Så, är det några fler som ska följa med??
;);)

3 kommentarer:

  1. ASGARV Du är fanken inte sjuk längre den saken är klar, men sen är det ju 1 april också.
    Men jag älskar ju också lakrits.
    Hoppas ni får fint väder på resan. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är med, jag älskar saltlakrits. Fast jag äter ju helst LCHF, fast å andra sidan så blir ju sockret väldigt utspätt, så det funkar nog. Ha Ha

    SvaraRadera
  3. Monica: Jasså, är det första April? Det var som f... ;) Nä, kroppsligen är jag iaf frisk, men kan inte garantera att allt annat är friskt:). Jodå, vädret blir finfint, det har Pärra Holmgren sagt. Han såg det när han analyserade hockeyfrillans böjningar och tillväxt..

    Pernilla: Detta är utan socker, bara lakrits å saltat saltvatten. Blir mums i kubik..;)

    SvaraRadera