2011-01-27

Nytt upplägg?

Har några uppslag som jag gått och grunnat på en tid där ett av dem är att ha antingen en blogg till, eller en "avdelning" här, som är enbart för att visa upp censurerade kommentarer och liknande från massmedia..

Grejen är att jag själv ganska ofta drabbas av att man tar bort mina kommentarer från olika artiklar, trots att jag nästan jämt är mycket noga med att ha relevans i kommentar i förhållande till artikeln samt alltid har ett vårdat språk efter konstens alla regler..
Men, att skriva om sanningen är ju inte massmedias starkaste kort om man säger som så, så att ta upp sådana saker tenderar att resultera i att man blir bortsopad..
Att jag med bevis visa på massmedias lögner och döljanden gjorde t.ex. att jag en tid var en av de som fick kommentarerna granskade innan de blev "live" på t.ex. Aftonbladet..
Kunde ta någon timme innan de låg ute, i de fall de passerade de politiskt extremt korrekta censuratorerna :)..

Vad tror du, är detta något som skulle funka?
Tanken är att man på detta vis får fram vad många vill säga men inte får det av olika anledningar, som i sin tur ytterligare påvisar hur media fungerar, styr och ställer...
Idiotkommentarer som är uppenbart stötande eller liknande kommer jag strunta i att ha med, för om någon t.ex. skriver väldigt illa, elakt, nedsättande, hotfullt osv om en annan kommentator så kan det mycket väl vara korrekt att den inte ska synas..

5 kommentarer:

  1. Spegla Aftonbladet och lägg på en kommentarsfunktion till varenda artikel. Tex AftonbladetLive.com.

    SvaraRadera
  2. Posta dem här i en egen kategori!

    Jag besöker din sida dagligen ;)

    Jag tror att det är bättre med en blogg som uppdateras ofta ist för en som uppdateras ibland, om du förstår mig rätt.

    /Mårten

    SvaraRadera
  3. Alla svenska tidningar borde speglas på en sajt där en kommentarsfunktion påförs varenda artikel.

    Aftonbladet på aftonbladet.live.se
    Expressen på expressen.live.se
    DN på dn.live.se
    SVD på svd.live.se

    Osv...

    SvaraRadera
  4. Jo visst, men då spelar du ju medias spel, du gör dig beroende av korrupta slasktidningar som Aftonbladet. En gris är en gris även om man klär den i frack! Fortsätt istället med din utmärkta blogg som redan nu läses av många och som har blivit en lysande fackla för sanningen. Om du ändå vill visa på problemet med censur så tror jag mer på Mårtens förslag med en speciell kategori här i din egen blogg.

    SvaraRadera
  5. Anonym 11.04: Nja, låter som ett mastodontjobb?

    Mårten: Ok, jag är nog med på banan om hur du menar..:)

    Anonym 19.30: Vore som sagt en lysande idé, men ett gigantiskt jobb antar jag.. Sen så skulle drakarna inte ge den många minuter innan de tvingar ner sidorna..

    Joakim: Tack för de fina orden..:)
    Grejen är ju att man måste hålla koll på grismedia, för det är ju via den propagandakanalen de håller så många så sövda. För egen del så har medias uppenbara roll, som är lätt att bevisa, hjälpt till mig mycket att påvisa det smutsiga och dolda..
    Kan man dra ner brallorna på dom så är det en visnt varje gång de forlorar en troende.
    Men jag kommer inte ge mig här heller, så det är lugnt :)..
    Blir nog en typ av underavdelning här, så får vi hoppas att det får lite spridning också.

    SvaraRadera