2010-12-02

Tomten är far till girigheten?


En otroligt talande bild...
Personligen är jag överallergisk mot julen som den är nu. Kommersen är total och extrem, och folket trallar efter som den lydiga skock dom är..
Handlarna gnuggar händerna av förtjusning över att vi kommer spendera närmare 65 MILJARDER i år på att köpa julklappar...
Att jag inte heller är religiös och kan se det som ett argument gör inte saken bättre heller, men å andra sidan så är det väl ypperligt få som ens vet att det finns ett sådant motiv bakom det hela kanske..
Borta är den tid av gemenskap och julefrid som jag minns fanns mer av förr..
Nu ska du ha en intim gemenskap med kreditkort, butikskedjor och "betala-sen-istället-för-nu"-kampanjer istället..
Nej, jag propagerar mycket hellre för att fira varje person individuellt på deras födelsedag.
Det är unikt, mer personligt och kvävs inte i den hysteri som handeln manar fram från November varje år..
Dessutom är jag inte mycket för att handla skräp "bara för att".. Saker som behövs kommer högst upp på graderingen, men därmed inte sagt att barnen enbart får strumpor, halsdukar och vinterkläder :)..
Det är farsgubben deras som önskar sig de trevliga klapparna ;)
Våga vägra kommersjulen...

4 kommentarer:

  1. Här är jag igen efter en jobbig lunginflammation. Med en knopp som gått på tomgång.
    Jag har dock läst allt. Fantastiska artiklar.
    Ja nu närmar sig julen med stormsteg och jag känner att jag skulle vilja krypa under täcket. Men det ska vara julklappar till höger och vänster, men har precis tagit beslutet att enbart ge julklapp till barnbarnet, har som tur är bara ett än så länge haha, men hon är så liten så det blir lätt. Jag gillar inte kommersen. Det konstiga är att jag hör så många som säger det, ingen vill egentligen, men varför blir det så då? Varför kan vi inte stå emot energierna? Vissa kanske kan, men jag ser ändå väldigt mycket av att människor bara åker med. Ingen egen vilja här inte haha.

    Sedan har vi Sverige som diktatur. Här är en väldigt bra film, den heter Goodbye Sweden. Det är Pat Codell som talar.

    http://www.youtube.com/watch?v=zZtc2ma2GEQ&feature=player_embedded

    Den apati som svenska folket besitter måste vara mind-controlled utan att vi vet det. Det går oerhört fort med alla regler nuförtiden. Förut var det Thomas Bodström som satte in fler nya lagar inom en mandatperiod än vad tidigare svenska regeringar gjort under flera mandatperioder tillsammans.

    En sidofråga. Hur går det med din LCHF?

    Tack för alla artiklar, jag ska bättra mig och återkomma med fler svar sen.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Läs:
    http://www.voltairenet.org/article167512.html

    SvaraRadera
  3. – Vad tycker du? undrar Sandberg.

    Jag känner mig överväldigad, förstås. Mest av det faktum att bakom lägenheten står Riksbyggen. Kooperativet som startades av byggfacken 1940 med syftet att skapa jobb till arbetslösa byggnadsarbetare och hem till alla i bostadskrisens Sverige. Vad betyder det att en av de mest tongivande institutionerna i bygget av Per Albin Hanssons folkhem lagom till sitt eget 70-årsjubileum säljer en fullt inredd lyxvåning till ett utgångspris på 9,5 miljoner?

    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/jakten-pa-det-perfekta-boendet-medfor-rasrisk_5774769.svd

    SvaraRadera
  4. Hej Monica, skönt å höra att du är frisk. Tack för berömmet :)

    Julen är kapad, så enkelt är det..
    Många vill som sagt inte följa med strömmen, men orkar inte stå emot alla de sovande som anser att marknadskrafterna har rätt i att man kan köpa sig lycka och status.

    Den fria viljan är utbytt mot ett närmast kollektivt medvetande, orkestrerat från de ovanför oss som ser oss som de slavar som vi egentligen är, men där vi i tron att vi är fria inte ser att vi är endras egendom och våra tillgångar inte alls är våra..

    Visst är vi kontrollerade..
    Vad vi vet, när vi ska veta det, varför vi ska veta det och hur vi ska få rda på det är allt bestämt. Få saker sker utan att det finns en tanke bakom...
    Apatin är närmast total, vilket mam kan se i den oförmåga eller arrogans man bemöter alla försämringar med. Eliten bara kör på, och folket följer efter likt lydiga dagisbarn..

    LCHF går bra! Ska kolla vågen imrgon igen, men senast var det 6 kg på knappt fem veckor..:) Snart på samma siffror som innan jag började slarva..

    Du är välkommen :)

    SvaraRadera