2010-09-17

Borg's förutsägelse igen..

Här är den artikel jag tidigare skrev om, där Anders Borg förutspår en ny kris 2013-2014...
Den verkar vara en av få som inte finner sin plats på Aftonbladets nätupplaga, man kan ju undra varför..
Finns på sidan 17 i tidningen för 13/9 2010. I bilden ovan har jag delat artikeln för att få plats med den i scannern..:) Hoppas den går att läsa?

Är det Elisabeth (journalisten) som felciterat honom, eller har Borg sagt för mycket än vad han får för sina bankbossar?
Att hämta hem alla tryckta tidningar är ju småsvårt, men man kan ju stoppa spridningen aningens lite om man hytter med fingret åt chefredaktör'n så han stoppar den på nätet iaf..

Man kanske ska mejla Elisabeth å kolla om det finns på band, eller om det kan vara en felcitering?
Mejla Borg har jag testat, men därifrån är det ytterst tyst med svar.. Troligen så rensas obekväma frågor som de jag har bort redan av registratorn/censuratorn innan de landar på ministerns dataskärm..kanske..

Kanske har Borg fortfarande samma tankar som när han var ung, då han tyckte att staten gynnade de som kontrollerade just staten, och om han var statsminister (inte så långt från den posten idag..) så skulle folket få göra det de vill... (tipstack Josef B för videon)

Borg kanske pratar om en hur det skulle kunna bli, men så känns det inte i hur det är skrivet.

Nåja, det är bara 3-4 år kvar tills vi har facit..
Personligen så tror jag nästa kris kommer börja i slutet av 2011, med en närmast global krasch under andra halvan av 2012. Därefter har vi/de som fortfarande klamrar sig fast vid det redan döda och av gamar uppätna liket av vårt nuvarande finanssystem en hemsk framtid att inte se fram emot..
Facit på vad jag ser i min "spåkula" kommer tidigare än Borgs, och 2015 så vet vi om han vann över mig i kursen "extraordinär framtidssiare"..:)

/HCA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar