2009-10-02

Sjukhusvistelse...

Sådärja, då har man varit inlagd på sjukhus för första gången.

En snabbt eskalerande infektion vid en tand gjorde att när svullnaden var i storlek som en tennisboll så var det bara att åka in akut å få ordning på det.

Två nätter fick jag tillbringa på sjukhuset, där tristessen var nog det värsta. Två kanaler på dumburken, så inte ens lite hjärnslapp underhållning kunde jag få..:)
Propaganda-TV från fyran å SVT var det jag fick mig till livs.

Personalen var alldeles lysande, den mat jag kunde äta är inget jag kan sätta betyg från (yoghurt, nyponsoppa)...

Det råd jag kan ge efter detta är att tappar du en plomb, vänta inte på att fixa det samt låt inte en tillfällig lagning sitta i för länge.

6 kommentarer:

  1. Henrik: Smärta är bra förnamnet..:) Härligt att höra från dig förresten, var länge sedan! Mycket snygg blogg du har, hamnar snart i mina rullor igen..:)

    SvaraRadera
  2. Krya på dej..själv har jag inte heller blivit intagen en endaste gång, ännu. (vad jag minns i varje fall)

    Jag hör till dem som hatar allt vad sjukhus heter. Apotek också för den delen.

    ;-)

    SvaraRadera
  3. Lars: Tackar. Det bästa är att hålla sig ifrån sjukhus/apotek, men ibland har man inget val..:)

    En intressant sak var att den medicin jag fick inne på sjukhuset verkade vara av den dyrare varianten sas. Riktlinjerna att ge det billigaste läkemedlen av samma typ kanske inte gäller inom sjukhusets väggar?

    SvaraRadera
  4. Jag är inte stålmannen men smärta vet jag inte vad det är?! Har inte haft huvudvärk, öronvärk, tandvärk mm. Sedan jag var 10 år! Ändå har jag inga hela och friska tänder,är 57 år snart 58. Har öroninfektioner ibland, senast var för 8 år sedan.
    Jag har inte vaccinerat mig sedan jag fick dricka poliovaccin när jag var 7 år - 1959.
    Min åldersdiabetes håller på att försvinna och kan äta söt choklad utan att det flimmrar för ögonen som det gjorde förr.
    Har aldrig ätit margarin.

    SvaraRadera
  5. Ja, krya på dig, HCA! Och välkommen tillbaka Henrik!

    SvaraRadera