2009-06-28

Möte om kris...

Med tanke på "9/11" och att FEMA då redan fanns på plats för att ha en övning den tolfte Spetember, samt att Londonbombningarna skedde under en terroristövning som innefattade exakt de platser som sedan blev bombade, så är det lite kymigt att läsa följande i NWT:
"Nästa vecka höjs krismedvetandet rejält i Karlstad. Då kommer 200 personer från ett 20-tal länder att diskutera terrorism, finanskris och fallolyckor under SRA-Europes årliga konferens."
Tur det bara är diskussioner, för annars hade det kanske varit läge att se till att vara på annan ort nästa vecka..:)

Självklart skall man även diskutera klimatet:
"Bland talarna finns bland många andra Johan Schaar från Klimatkommissionen som ska berätta om sitt arbete kring hur klimatförändringen påverkar fattigdomen i världen."
Det kan jag berätta iofs... Fortsätter denna klimatreligion att spridas, så kommer de fattiga få det än mer överjävligt, och vi kommer alla snart göra dom sällskap.
Fast, det blir ju mer demokratiskt om vi alla blir fattiga istället för att fler får det bättre

2 kommentarer:

  1. Iron Mountain
    ---------------------
    Och... hur fatta?
    chutzpeh
    Och... vad gör vi?

    911 är enklare att fatta:
    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/04/28/varstingen-intervju-med-sionistkritikern-lasse-wilhelmson/

    Det hela är bara sorgligt! Hoppas vi kan förbli vänner! Vi vill bägge se verkligheten! Också känna den hoppas mitt jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst vore det vore trevligt om vi kom överens....
    Dock ligger inte den bollen hos mig, då jag går bet på att få dig att respektera några få förhållningsregler jag försöker ha här i mitt lilla hörn av nätet.

    Vill du bara delge en massa info, länkar mm så går det utmärkt via mejlen: severkligheten(at)gmail.com, istället för att bombardera med långa kommentarer som ofta inte har med inlägget alls att göra.
    Men, jag har försökt nå fram till dig tidigare med samma meddelande utan att lyckas.

    SvaraRadera