2008-10-20

Ser tillbaka: Okt - Dec 2007

Har en tid funderat på att göra en liten tillbakablick bland några av mina inlägg.
Detta av olika orsaker, som om jag fortfarande har samma inställning eller om det visat sig att jag hade rätt eller fel.
Det skulle bli ett mastigt inlägg att gå tillbaka till 270+ inlägg, så jag tar här min tre första månader till att börja med.
Sen måste jag bara säga att det är smått fantastiskt att det varit nästan 22 000 unika besökare på denna bloggen sedan 1/1 2008..:)

Börjar tillbakablicken i början av min "bloggkarriär", med det allra första inlägget....
**************************
Det skrev jag 2/10 2007, lite mer än ett år sedan alltså, och det handlade om fartkameran.
Efter att ha läst igenom det nu igen, så kan jag bara säga att jag instämmer i det fortfarande.
Min övertygelse är att, som bäst, så är det ett nollsummespel med kamerorna säkerhetsmässigt.
Den verkliga orsaken är troligen de gigantiska pengar det handlar om, som landar i det stora mörkret som kallas statens kassa...
**************************
Den 16/10 2007 var det dags för mitt första inlägg om Al Gore.
Här gav jag mig i kast med att översätta de nio osanningar som en domstol funnit i Al´s domedagsfilm. Fortfarande aktuellt...
**************************
22/10 2007 visar jag på hur Pentagon är med och styr innehållet i filmerna som Hollywood spottar fram i en aldrig sinande ström. En del i det väloljade propagandamaskineriet, som är till för att skapa illusionen att USA och dess krigsmakt är enbart god.
**************************
Den tjugosjunde oktober tjugohundrasju så klämde jag till med att jämföra George W Bush med Julius Ceasar. Mmmm... jag kan fortfarande se likheterna, och framtiden lär visa om jag får rätt i flera saker. Håll ögonen öppna efter NAU och Trans-Texas Corridore exempelvis...
Sen, om Bush blir mördad av sammansvurna i en teater eller liknande, så är det kusligt likt....
**************************
2007-11-05 tog jag mig an ett, vad det verkar på kommentarerna, känsligt ämne för vissa, nämligen att polisen och ordningsmakten i Sverige har den ultrafascistiska symbolen fasces med i sina vapen. Detta inlägg har levt ett tag, med den senaste utomstående kommentaren från 8:e September i år... Ett ämne som inte blir inaktuellt.
**************************
När jag skrev detta 26/11 2007 så fanns det ingen debatt om FRA-lagen Men, när jag nu läser inlägget "Snälla bevaka mig, mitt mjöl ÄR rent!!" så är det kusligt. Jag var väldigt nära det som nu är med stormsteg att ske...
**************************
Dagen efter, 27/11 2007, så klämde jag fram ett inlägg om hur tyst media är om vissa valda saker. "Största möjliga tystnad" döpte jag den till, och det är väl precis det det handlar om.
Rapportera utvalda sk nyheter, och mörka det obehagliga.
De saker jag tar upp där är: Klimathotet, 9/11, Ron Paul, NAU och Bilderbergergruppen.
Samma tystnad råder fortfarande, även om det luckrats upp en pytteliten aning ang klimathotet...
**************************
Artonde i tolfte tvåtusensju var det dags för nästa totalsågning av Al Gore, allas vår klimathotsprofiterande klimathotsprofet.
Det är svårt att med ord beskriva hur motbjudande denna man är... burrrr...
**************************
27/12 2007 blev det ett inlägg där jag dryftade några av mina egna "9/11-frågor".
De definitiva svaren är fortfarande höljda i dunkel...
**************************
Da´n innan nyårsafton 2007 var det dags för 9/11-fråga nummer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar