2008-08-07

Det motsäger sig självt...

George W Bush, mannen med den totala bristen på självinsikt och självkritik, har försökt sig på att be andra göra det han inte gör. Fullkomligt makalöst att han troligen även tror på det han säger:
"USA anser att folket i Kina förtjänar den grundläggande frihet som är alla människors rätt. USA är en stark motståndare till att Kina griper oliktänkande, människorättskämpar och religiösa ledare."
Till detta vill jag bara replikera med några ord: Patriot Act, Guantanamo, Irak, Saddam Hussein, Homeland Security, ECHELON, NSA, Waterboarding... Finns det nån som inte har en susning om vad detta är så kan jag berätta....
Exakt vad i dessa ord står för "den grundläggande frihet som är alla människors rätt."?

Exakt vad i det faktum att GWB godkänt en militäravrättning (första gången sedan 1957!) går hand i hand med att kritisera Kina?

Detta är ju det klassiska som man som förälder ramlar dit på många gånger.
Barnen gör inte som man säger, utan som man gör...
Jag som rökare kan ju rimligtvis inte bolmande sitta och förmana tonåringen att det är absolut strikt förbjudet för henne att röka. Jo visst kan jag, men hur trovärdigt är det?
Det är aningen svårt att hojta till ungarna att de ska ta på sig cykelhjälmen, om jag inte använder en själv. DET gör jag dock...:) Inte ett skvatt snyggt, men det kunde jag inte bry mig mindre om faktiskt. Hellre ful än grönsak/död...

Detta kan med lätthet appliceras på de politiska ledarna. De kan prata sig varma om nyttan och glädjen att betala skatt, för att sedan göra allt för att smita undan tv-licenser, dra av det privata som arbete osv...
Hur uppfattas det av andra?
Jo, man gör som dom gör. Då får man effekten att ett fel blir ett fel till, eller ett rätt ett rätt till om man nu gör det för en gång skull som politiker...
Superenkelt.

Busken tycker att Kina ska respektera ditten å datten, men gör själv raka motsatsen. Det amerikanska folket har aldrig varit så ofria som under GWB, så det är skrattretande att han tycker Kina ska skärpa sig.
Gör något åt din egen fascistdiktatur istället herr Bush. Föregå som ett gott exempel istället för ett ont....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar