2008-03-20

Usama hotar Sverige...

Nu använder man återigen det uttjatade spelkortet Usama Bin Laden, och denna gången för att skrämma slag på den lilla människan i EU.
I fokus är bl.a. Danmark och Sverige, eftersom det inom media i dessa länder har publicerats bilder på profeten Muhammed.
(Här måste jag bara göra ett stopp... Om det nu är helt förbjudet att ha bilder på denna profet, hur kan man då veta att det är bilder på samme gubbe? I rimlighetens namn så borde väl ingen veta hur han ser ut, och då är det omöjligt att säga att "det här är Muhammed"??)

Nu har man denna gången inte orkat med att hitta en Usama-lookalike som man kan filma med en gammal raspig VHS-kamera, utan man nöjer sig med att påstå att han bara läser. Äktheten kan alltså kraftigt ifrågasättas, och särskilt med tanke på att Benazhir Bhutto innan hon blev mördad sa att Usama var död....

En varning till alla muslimer, araber, mörkhyade.... Var försiktiga så ni inte är nästa "patsy" i en myndighetskontrollerad terroristattack som 9/11 eller Londonbombningarna...

7 kommentarer:

  1. "The artist formerly known as Osama" kunde naturligtvis inte hålla sig från att säga till sina trosbröder att det bästa sättet att stödja den palestinska saken är att delta i Kriget i Irak. Det är bara en tillfällighet att uttalandet kommer vid femårsjubiléet av Irakkriget, som nu är mer impopulärt än någonsin, och att president Bush även han är mer impopulär än någonsin. För om bin Ladin uppmanar alla muslimer till att slåss mot USA i Irak så måste det ju betyda att USA gör något bra där. Osama=Ond, Bush=God, Krig=Bra. Du fatta, Amerika?

    SvaraRadera
  2. Du får gärna plocka bort länkarna till "Magnus Orerar" och "En kättares...", eftersom jag tillhör den kospiration som inte kommer att förklara att sanningen är ett insiderjobb när det nästa gång sker ett så kallat terrordåd som Usama tar på sig.

    /Magnus

    SvaraRadera
  3. Jag tror förresten även att de andra klimatbloggarna gärna skulle slippa se sig länkade från din blogg!

    SvaraRadera
  4. Det var troligen de mest konstiga inläggen jag fått, Magnus.
    Eller sett öht...

    Om jag förstår saken rätt, så har de jag länkar till ansvar för vad jag skriver på min blogg?
    Att de som står länkade med automatik står för samma saker som jag gör, inom alla områden?
    Ett otroligt märkligt påstående..

    Har själv sett mig länkad från andra siter.
    Om jag skulle vara länkad till från en AGW-sida, är jag då troende till AGW och ska då stå för de värderingar och uttryck som den sidan/bloggen hävdar?

    Det skulle vara trevligt att få reda på om det bara är mitt Usama-inlägg som orsakar denna reaktion från dig.
    Du kan även kika på detta inlägg, som behandlar något som du nyss själv tagit upp:
    http://severkligheten.blogspot.com/2007/12/kvicksilverlampan.html

    SvaraRadera
  5. magnus är islamofob

    SvaraRadera
  6. Det finns säkert människor som tror att Magnus (& HCA) ingår i en illasinnad konspiration sponsrad av oljeindustrin för att mörklägga den människorelaterade växthuseffekten. Själv har jag inte läst tillräckligt mycket för att ha en grundmurad uppfattning i "CO2-frågan", har mest en vag skepticism. hade jag inte läst någonting alls och dessutom hade ett stängt sinne hade jag förmodligen uppfattat sidor som "Magnus orerar" och "Se Verkligheten" som "en annan planet." Länge hoppade jag faktiskt automatiskt över artiklar som handlade om att WTC kanske hade fått "hjälp på traven" med att kollapsa som de gjorde eftersom jag uppfattade sådana teorier som "too much"...

    SvaraRadera
  7. Nu har det gått fyra dagar sedan Magnus önskade att hans länkar skulle väck härifrån....
    Har du, Magnus, sedan dess inte kikat in för att se att jag lytt din order? Jag kommer heller inte att plocka bort några länkar på de mycket svaga grunderna du angav.
    Du får gärna kommentera mina frågor från ovan, och komma med en bättre orsak än att du inte ingår i en konspiration för/emot Usama.

    SvaraRadera