2008-02-06

Avhoppare får röster...

Jag måste erkänna, att jag inte förstår vissa saker gällande valet i USA.....
Enligt CNN Election Center så har Giuliani 5% av rösterna i Kalifornien...
I Arizona har han 3%....samt 3% i New York..
Samma fenomen verkar det vara för Edwards på den demokratiska flanken.

Dessa herrar har ju hoppat av sina kampanjer, hur kan det ändå registreras röster??

Samlade på mig ett gäng skärmdumpar inatt, som jag ska titta igenom mer noggrant ikväll, även de från CNN.
Fick det inte att gå ihop där heller på vissa punkter, som att McCain var utsedd till vinnare men man hade inte redovisat en enda röst.... Skumma saker som jag får kolla vidare på...

2 kommentarer:

  1. Så länge man inte skickar internationella valobservatörer till USA så är jag rädd att det är kört. Landet tycker jag idag kan liknas vid Rom under dess nedgångsperiod, där den ena kejsaren galnare än den andra avlöste varandra. Countrylegenden Willie Nelson sa på Alex Jones program nyligen (http://prisonplanet.com/audio/040208nelson.mp3) att han tror att det kanske inte kommer att bli något val överhuvudtaget, att Bush kommer att utropa undantagstillstånd och "regera" i tio år till. ja ja, inte vet jag, men det ser onekligen mörkt ut, oavsett vem som "vinner"...

    SvaraRadera
  2. Man vill inte riktigt greppa det, men det ser definitivt riktigt mörkt ut som du säger...

    Media, som ska vakta och hålla koll på våra makthavare, är utan tvekan kapat.
    Kan inte se det på annat sätt tyvärr.
    Folket hämtar fortfarande sin verklighet från SVT, Aftonbladet, CNN och Fox News, och så länge man troget sväljer det man blir matad med i dessa kanaler, så kommer vi att fortare dras ner i fördärvet..
    Låter drastiskt och överdrivet kanske, men så är min känsla.

    Vi som ser händelser som skett både historiskt och i nutid genom andra ögon är den breda massan, är även de som när "oförutsedda" saker sker är minst förvånade och häpna.
    Men då är det liksom för sent att slå sig för bröstet och triumferande säga "vad var det jag sa!" ....

    Att frågan om valobservatörer inte ens varit uppe till diskussion, trots larmrapporter från två föregående val och även från pågående, visar bara på att makten från de som styr bakom kulisserna har total makt.

    De närmaste månaderna kommer att vara intressanta att följa.
    Kan detta med avklippta "internetkablar" i bl.a. mellanöstern ha något med edet hela att göra?

    SvaraRadera