2008-01-13

Ovanliga bilder världen runt...

Visst är Google Earth ett roligt verktyg!
Man kan se platser man aldrig skulle kunna se annars, och man kan "fara" till ställen man helst kanske vill undvika...:)

Jag har rest lite med detta program, och tänkte lägga upp några bilder på olika saker jag hittat.
En del är kanske gammal skåpmat, annat kan vara nytt samt några saker kanske jag har haft för bråttom att lägga under kategorin "ovanligt".
Bedöm själva....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Den första bilden har ett samband med ett superbt inlägg från Jan-Olov Wikhall gällande HAARP. I sin artikel namnger han ett flertal platser som finns med i denna "forskning", och jag tänkte se om jag finner några bilder. Dock var det (vad jag kunde finna iaf) enbart vid Tromsö i Norge som man kunde få en godkänd bild, se nedan.
Andra platser hittade jag inte, eller så var det alldeles för dålig upplösning för att se något alls.

Det rutnät man kan skönja i skogen är 525 meter brett och 725 meter i höjd.

***************************************

Här nedan följer några bilder jag fann på Påskön...

En gris?

Mycket märklig formation/utseende på en skog.

I mitt tycke, ovanligt "perfekta" berg/kullar.....

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Några bilder från Kanada....

Helt klart en avbild av en indian, med huvudskrud å allt. Mätte den till att vara 273 meter från pannan till hakan, och 147 meter från nästippen till "hårfästet.
En stor hövding må jag säga...

Ett "tåg" som finns nära hövdingen ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar