2007-11-24

Snabba Prickar..

Nu tillhör jag den stora skaran av människor som sett något som man inte kan förklara.
När det handlar om något flygande, som man inte kan utröna vad det är, då snackar vi UFO.
Häftigt..:)
Först vill jag dock dela med mig utav en händelse som skedde för 24-25 år sedan. Jag var då 11-12 år, och hade varit med farsan till "tippen" och slängt en massa skräp.
På hemvägen så ser vi ett rött sken, ovanför trädtopparna vid slutet av ett kalhygge.
Det liksom "glimrade", och såg ut att gunga fram och tillbaka och åt sidorna.
Vi såg det under kanske 15-20 sekunder, sen försvann det bakom skogen.
Naturligtvis frågade jag min far vad det var. "Vet inte" blev det korthuggna svaret. Han är ingen snacksalig person annars heller...:)
Tills denna dag har jag inte sett något liknande, och har inte kunnat leta mig till en vettig förklaring heller.
Min far har heller inte till denna dag en förklaring, och han har heller inte sett något liknande vare sig före eller efter....

Det som hände idag, är också något på himlavalvet som inte jag kan ge en naturlig förklaring på.
Jag var med dottern och en kompis till henne till ett ridhus, för ridträning. (Själv gillar jag inte kusarna, alldeles för stora och oberäkneliga djur..:)..)
Men, jag stod pliktskyldigt och höll i kusen, när jag tittade upp mot en fin stjärnhimmel. Då får jag se något som jag direkt antog var ett plan....
Men, satan vilken fart det hade! Kan det vara ett stjärnfall kanske? Njee, så ser dom inte ut...
Va faan är det för nåt?
Då ser jag en prick till rusa i en vansinnig fart över himlen.....
Det är ljusa prickar, lika stora som en stjärna och lyser lika starkt.
Nu är det alltså två prickar, som rusar över himlen i vad jag bara kan anta vara en sanslöst hög fart....
Dom far i motsatt riktning til varandra, den ena österut och den andra västerut.
Jag säger till tjejerna att kolla, ifall jag ser helt fel.
Jodå, dom ser det också. Flygplan säger den ena, UFO säger den andra..:)
Jag tänker satelliter...tills den ena saktar in, knycker åt vänster och drar på igen!
Ingen satellit gör SÅ iaf tänkte jag. Den andra pricken tappade jag bort, då den flög mot månskenet...
Nu är det dags att gå in med kusen från parkeringen till ridhuset. Jag vänder mig alltså helt om och börjar gå, när vad som måste vara en tredje prick far över himlen!
Va ända in i hel... Vad är det som sker?, tänker jag.
Tjejerna ser denna också, men är inte speciellt intresserade längre.
Denna rör sig också med en hiskelig hög fart, men den gasar, bromsar, gasar, bromsar, gasar...
Den kör jäkligt ryckigt över himlen. Mycket märkligt....

Ja, jag har inte en susning om vad det var.
Att det INTE var vare sig flygplan eller satelliter, det är jag tvärsäker på.

Kan bara förklara det som att det såg ut som att tre stjärnor övergav sina platser på himlen med i onaturligt hög hastighet.
Det tog en prick cirka 30-40 sekunder att ta sig från mitten av himlen, tills det den försvann vid horisonten...

Gissa om jag ska spana in himlen i fortsättningen..:)

Tack å godnatt...
/HCA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar