2007-10-25

Facebook-soppan

Det som nu står i Aftonbladet och Expressen hade man kunnat ta reda på INNAN man hjälpte till att marknadsföra skiten!
Hade dessa journalister gjort det som jag tror alla i deras yrke bör göra, kolla fakta, så hade detta inte kommit som en "överraskning".
När jag såg denna artikel i Aftonbladet, och en likadan i Expressen, så mejlade jag direkt de som skrivit artiklarna.
Korta, enkla mejl där jag ville att dom skulle titta på denna filmen. Sen var det bara för dom att gräva vidare...
Eftersökte lite enkel journalistik helt enkelt, att dom kollar lite innan dom skriver om(marknadsför?) något som Facebook...
Mejlen skickade jag samma dag artiklarna publicerades, 21/8 2007, alltså två månader sen.
Jag tror inte för en sekund att mina mejl har något med de nya artiklarna att göra. Det har dom säkert snappat upp via TT, eller untländsk media...
Om mina mejl skulle haft en effekt, så bör det inte tagit två månader att få fram "nyheten".

Behöver jag säga att jag aldrig fått svar på mejlen?...:):)

Var kritisk till det du läser/hör/ser i media. Sök efter information själv.
Jag lovar, du kommer att bli överraskad över den mängd av "opublicerade" nyheter du finner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar